~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2007

Ny Olympus..

Av ~ Ruth ~ - 26 oktober 2007 11:00

Åter igen blev det en Olympus, den gamla är så stor och klumpig, ryms inte i fickan. Den får aldrig följa med när jag går på mina hundpromenader.. Den nya är så liten och tunn, lagom för att ha i fickan, har inte lärt mig den ännu men har tid på mig, sitter ju inte i knipa har ju en till. Min man har åkt till Värmland i onsdags och då ville han ha den med i sin ficka när han är ute ut i skogen och jagar, får se vad den mäster fotografen kan filma för något "Ler" (han tar aldrig kort.) Men under har skett förut genomtiderna,  kanske är han en riktig mästerfotograf :-) ???

Olympus Mju 820 - Huvudegenskaper
Vikt 125g utan batteri och kort.
• 8.0 megapixel
• 5x optisk zoom 1:3.3-5.0
• Stor 6.9cm Hyper Crystal LCD (230 000 pixlar)
• Ansiktsigenkänning (Face Detection Technology)
• Shadow Adjustment-teknik
• Väderskyddat kamerahus i metall
• I fyra olika färger; Svart, Silver, Röd och Blå
• Högs ISO-inställningar för skarpare bilder
• BrightCapture-tekniken
• 20 motivprogram (t.ex. Sport och Smile Shot)
• Inspelning av videosekvens med ljud
• Bildprocessorn TruePic III
• Supermakroläge med 3cm närgräns
• Redigeringsfunktioner (t.ex. röda ögon)
• Inbyggt minne samt plats för ett xD-Picture Card
• Kamerameny på 25 olika språk, inklusive svenska
• Programvaran Olympus Master 2
• Testversionen av Olympus Muvee Pack
• Batteriet LI-42B och batteriladdare

 
 
Jenn

Jenn

26 oktober 2007 11:36

Grattis med nytt kamera,nå blir det mange bilder i bloggen etter hvert vel!!:)))
Kul med nytt kamera,mitt er med over alt men enda har jeg ikke lært meg alt med det,og bildene blir da deretter-sukk*ler*
KRAM.

http://jenn-k.com/blog.htm

 
Ingen bild

Lena L & Totti

26 oktober 2007 12:00

Vilen fin kamera! *avundsjuk*
Jag har en olympus som nu är 5 år, dags för en ny. Vad fick du ge för den, fräckt frågat.

Hittade din blogg på "nyligen.se" för några dagar sen och tycker om den!

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

26 oktober 2007 12:34

Grattis till ny kamera. Jag planerar att skaffa en kamera till mig själv i julklapp.
Och kommer antagligen själv att välja Olympus också eftersom de andra kamerorna jag haft varit det.

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Ingen bild

Ruth "Bloggaren"

26 oktober 2007 13:45

SV: Lena
Olympus 820 är en kamera som har fått väldigt höga poeng i test och har hela 8.0 megapixel och 5x optisk zoom. Priset kan variera men ca. 2500:- Min man köpte till ett större minneskort som jag tror kostade omkring 300:-. Tror att man kan ta ett nytt kort var 4:e sekund, så den är snabb. Men själv så har jag inte testat den ännu eftersom den är i Värmland för tillfället. Olympus har alltid varit ett ledande fabrikat..

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

26 oktober 2007 15:04

Och jag som bara har en liten enkel Samsung med 4 pix som jag köpte i våras. Min första digitalkamra.Tittar på bilden nedan- flaskan är lika full i dag,konstigt du du hade gjort grogg tre gånger så stark.Men det verkar som om det är lite mindre i honungsburken. Kram på dig min vän!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
corina

corina

26 oktober 2007 17:39

Jag gav upp med min lilla digitalkamera trotts att den var synnerligen ny.Var aldrig nöjd med fotografierna:( Numera har jag en digital systemkamera och är mycket nöjd även om jag inte kan stoppa den i fickan.Den är med mig på hundpromenaderna i alla fall (vilket syns i min blogg och på min hemsida).

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Frump

Frump

26 oktober 2007 18:22

Snygg kamera!!!
Hoppas maken kommer ihåg att han har en läckerbit i fickan och tar ett enstaka kort i alla fall :))

Kram!

http://Frump.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

26 oktober 2007 20:51

Ny kamera men inga foton. Vi får väl vänta tills den nya kameran kommer hem igen. Jag köpte en med 8 pix för ett år sedan och det är stor skillnad på fotona.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

26 oktober 2007 21:30

Utan digitalkameran vore livet bra mycket tristare;)

http://barasaras.bloggagratis.se

 
Susan

Susan

27 oktober 2007 00:30

Oj, vilken fin kamera. Den ser ut att vara några strå vassare än min som jag köpte nyss. En Nikon Coolpix 7600 med 7.1 MP. Jag bytte av samma anledning som du. Kameran jag hade var alltid lite, lite för stor för att gå ned i fickan, och då blir det inte av att man tar med sig den.
Ha en fin helg.
Susan

http://susan.bloggagratis.se

 
agge

agge

31 oktober 2007 17:31

Grattis till kameran. Är själv på jakt efter en digitalkamera. Är sugen på en cannon. Vi får se vad det blir..... Det är ju en djungel där ute.

http://agges.bloggagratis.se

 
margus

margus

1 november 2007 21:55

Ojojoj, vilken läcker och duktig kamera. Grattis till den! Verkar riktigt präktig! Ser fram mot Bilderna!

http://margus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards