~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 28 september 2007

Av ~ Ruth ~ - 28 september 2007 22:42


En städdag blev det denna fredag och en full släpkärran till tippen. Maken har röjt i källaren, så det blev en del fixat i dag. Skulle behöva en konteiner en vecka, jisses vad jag skulle slänga då. Är ju en bra att ha samlare så det har blivit en god del genom åren. Har inte så stor inspiration kvar för datan i kväll, på dagen är det svårt att hinna med, har ju knåpat så intensivt med dom 2 sista hemsidorna så hemmet har kommit i skuggan.

Hämtade min vitguldsring hos guldsmeden som varit på storleksökning den var  en gnutta för liten. Fick den av min yngsta son när jag fyllde jämna år i mars, den är så pampig vitguld med 36 rubiner och 26 safirer, den är jag mycket stolt över, något man aldrig skulle ha råd att kosta på sig själv. Tack-kram ännu en gång Robin !


I kväll regnar det igen och blåser vidrigt, har fått plockat ner mina hängamplar på altanen annars skulle dom blåst sönder och samman. Blåst är det värsta i väderväg.


Har varit så trött i några dagar, månen har hållit mig vaken. Första natten när jag inte kunde sova fören vid 4 tiden på morgonen så trodde jag det berodde på ett piller jag hade ätigt (ett hälsokostpreparat,) tar den normalt på em. men nu blev det vid 10 snåret. Somnar normalt utan problem efter en ½ timma men det var tji.


Det var grått och mulet ute så jag såg inte att det var fullmåne, det såg jag först nästa kväll. Ännu en natt med dårlig sömn, ville sätta mig upp i sängen och yla som den varg jag måste bli vid fullmåne, hade jag tittat mig i spegeln skulle jag nog blivit förskräckt, vargar jagar ju på natten och kan inte sova. Sov oroligt även i natt så det känns som jag går på sparlåga. Kommer att krypa ner under lakanen snart, brukar normalt lägga mig vid ½ 2 på natten är en riktig nattuggla, det har jag alltid varit men nu blir det sova. God natt !

Av ~ Ruth ~ - 28 september 2007 00:22


blir som nya, när dom blir modifierade av nytänkare "Ler"


  •  Den man ligger med får bädda.
  •  Den som tar, han har.
  •  Det man inte minns, har inte hänt.
  •  Det man inte vet, har man ingen aning om.
  •  Det vi inte gör idag, slipper vi göra om i morgon.
  •  Förtala är silver, förtiga är guld.
  •  Gammal kärlek kostar alltid.
  •  Har man slagit yxan i båten får man ro som fan.
  •  Man ska inte kasta spjut i radhus.
  •  Liten stuga kallas ofta stort dass.
  •  Man måste kyssa många grodor innan man hittar sitt svin.
  •  Som man raggar får man ligga.
  •  Övning ger träning.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards