~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 26 september 2007

En larvig historia :-)

Av ~ Ruth ~ - 26 september 2007 00:28


Läs på Expressen hela inlägget: http://www.expressen.se/1.854852


Hon fick en larv med

vinet ?? :-) Detta var att läsa i dagenstidningar ! Agneta Nilsson i Lönsboda hällde upp det sista vinet.Då föll en larv ner i glaset. Jätteäckligt, säger hon. Nu drar vinfirman in hela partiet.Concha y Toro Reserva 2006 är ett prisbelönat rödvin som blivit en storsäljare på Systembolaget. Kvällsposten gav det fem getingar i sitt test.


Vinet säljs i treliters bag-in-box och det var en sådan förpackning Agneta Nilsson (38) från Lönsboda köpte när hon besökte Älmhult förra veckan. Hon påstar att larven levde när den kom ner i glaset, den liksom ringlade runt. Hela partiet från Systembolaget drogs in, med orden * Vi ser mycket alvarligt på det här*.

Skulle nästan tro att det är ett aprilskämt. Inte attan skulle larven varit levande om den legat i boxen i flera månader, att sedan gå till tidningarna med bild på sig själv hållande vinboxen gör att hon kommer att bli  utskrattad i samhället.

Hon hade nog tittat för djupt i glaset och av det blivit larvig (3L vin på en vecka ?). Jag tror att hon inte får någonting i kompensation då företaget absolut blint kommer förneka detta. Räknar hon med att få en årsförbrukning av vinet i skadestånd, eller en stor summa money ? Trovärdigheten föll när larven påstods leva :-) Larven kom nog ner i glaset innan vinet hälldes i " Skrattar "...
DETTA ÄR DEN LARVIGASRE HISTORIA JAG HAR LÄST !

 
 
Ingen bild

KvastMaja

26 september 2007 01:47

Inte troligt att den larven levde.hon som höll i vinboxen kanske darra lite på manschetten.kramen KvastMaja

 
skogsfrun

skogsfrun

26 september 2007 06:31

Mycket larvigt ja;) Varför ingen bild på larven undrar vinpimplande skogsfru som ofta larvar sig. Det verkar mer som ett försök att misskreditera en konkurrent.

http://barasaras.bloggagratis.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

26 september 2007 11:11

Håller med om att det var "ur-larvigt" :-)
Inte kan en larv leva i flera månader i vinet i boxen.
Och att sedan tidningen gick på det och skrev om det.
Systembolaget är nog inte glada, eftersom det finns folk som läser tidningar utan kritiskt tänkande, och gick på det hela, och undviker att köpa just det vinet.

http://www.ingermaryissa.se

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

26 september 2007 12:47

Nu har du larvat dig, nej jag menar du har funnit larven, nej vad säger jag det är vist jag som är larvig.Hur ska jag nu få ihop kommentaren med allt larvande. Jo du är härlig du med dina inlägg. Vågade hon bara visa händerna och inte sin nunna?
En stor kram på dig!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

26 september 2007 14:28

Man ska inte underskatta människors dumhet. Denna har nog druckit lite för mycket vin också, kanske dags för en vit period. En larv som levande kommer ur en box med vin, ja jisses…

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

26 september 2007 15:08

Ja herre jösses... Stackars lilla sate om den har levt på vin så länge :)
Nej, hon har nog allt kikat för långt ner i botten av boxen :)
Kram Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
margus

margus

26 september 2007 17:11

Ja, milde tid. Stackars människa som inte förstår hur dumt det blev. Ruth, du har rätt. Hon kommer att bli mycket utskrattad.

http://margus.bloggagratis.se

 
Frump

Frump

26 september 2007 17:16

Vad ska man säga... en del har mindre hjärna än larver... verkar det som :-D

http://Frump.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

26 september 2007 18:11

Må bare si meg enig med de andre her,den damen har fått for mye vin:)
Kram.

http://jenn.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

26 september 2007 21:45

Ja man får aldrig sluta förvåna sig, men inte fasen kan jag tro att larven levde, näää det är bullshit. Hon tror nog att hon skall få belöning. Hon måste nog tittat för djupt i detta vinglas.

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Smeden tittar in igen !

Smeden tittar in igen !

26 september 2007 22:08

Skrev i signatur tittar in om det kommit några nya tokigheter och fortsatte av bara farten att skriva hela kommentaren där. Jag skulle nog inte sagt tokigheter.Det hade ju varit jag som stått för dem och hurakulle det sett ut? Ja nu har jag glömt vad jag skulle säga här.Jo vad tog tokans händer vägen? Det måste ju vara något annat fel på henne för så full kan man väl bara inte bli.Så ha må byborna ha förbarmande över henne! Kram igen vännen!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Agge

Agge

26 september 2007 23:05

Håller helt med dig Ruth, hur kunde larven leva i vinet???? Helt osannolikt. Bullshit.
Hon hoppas nog på att få lite påfyllning gratis.
Kramar

http://agges.bloggagratis.se

 
Vita

Vita

26 september 2007 23:30

Hej Ruth! Har knappt läst inlägget men vill tacka för alla uppmuntrande tjoho:n i mitt senaste kaos. Jag säger som Michael Richter Allt kommer att bli bra!

http://vitabrevis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards