~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 20 september 2007

Av ~ Ruth ~ - 20 september 2007 15:41


Hänger det på en lös lina med min dator? har inte virus det har jag gjort all världens koll på. Var så för ett tag sedan, men den lagade sig själv och har varit snäll sedan dess. Den låser sig och bråkar, och har olika hyss för sig, ofta så inträffar det efter Microsofts uppdateringar (får ofta göra system återställningar.) Så om jag bara försvinner från er med att göra kommentarer, eller det inte sättes in nya inlägg hos mig så beror det på att datorn har såkallad " galopperande tuppjuck" igen. Det kanske behövs både operation och transplantation innan allt blir helt bra, suck ! Datorn är min lilla bebis och den måste vara frisk.. 

Tack för det, nu fick jag svaret !!

Av ~ Ruth ~ - 20 september 2007 00:22


Jag som är lite kunnig när det gäller vin, har lite tips som jag tänkte dela

med mig av...


Först och främst skiljer man mellan röda och vita viner:

Lättast skiljer man dessa båda vintyper från varandra om man skvalpar ut en

skvätt på en vit bordduk. Det vin, som lämnar en gredelin fläck efter sig,

är ett rödvin. Riktiga kännare kan på bara smaken avgöra om vinet är vitt

eller rött.


De vita vinerna smakar i regel ättika medan de röda smakar stämpelfärg.

Man kan alltså genom att suga på en vanlig kontorsstämpel och

sedan jämföra smaken med ett vin, konstatera om detta är rött eller inte.


Till fiskrätter, såsom fiskbullar och matjessill föredrar de flesta vitt

vin, medan man till kötträtter såsom falukorv och sylta bör ta ett rött

vin.


Portvin är ett vin som man serverar i porten. Har man inte någon port, kan

man bjuda på det i trappuppgången eller i hissen.


När man serverar torra viner bör man se till att det inte är tvärdrag eller

att någon av gästerna råkar nysa, ty i sådana fall dammar vinet omkring i

lägenheten. När man serverar ett torrt vin är det därför lämpligt att ha en

dammsugare i beredskap.


Om man själv ska bära hem sina flaskor från systembolaget gör man klokt i

att köpa ett lättvin, så man inte får för mycket att kånka på.


Till vilt bör man välja något vildvin, medan man till grillat och annat

vidbränt kött serverar brännvin. Renstek sköljer man ner med renat.


Saker som är svåra att säga när du druckit för mycket vin:

Oöverträffat

Innovativt

Preliminärt

Kvastskaft


Saker som är väldigt svåra att säga när du druckit för mycket vin:

Västkustiskt

Konstitutionerad

Substantiera

Tillvägagångssätt


Saker som är i stort sett omöjliga att säga när du druckit för mycket vin:

Tack, men jag vill inte ha sex.

Nej, ingen mer sprit för min del.

Ledsen, du är inte riktigt min typ


SKÅL


Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards