~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 18 september 2007

Av ~ Ruth ~ - 18 september 2007 17:43


Fortsätter men fötter och det äckliga med vissa kropps delar, spinner på det ämnet i dag !

Så äckligt att klippa tånaglarna. Jag ryser lika mycket som jag gör, när någon skrapar en nagel mot innanmätet i en kastrull. eller repar med en gaffel i en tallrik. Så i dag har jag gjort en stor uppoffring.. Nu klarar jag mig ett tag igen.
Jag fattar inte att det finns karlar som tender på fötter. Huuuu... *ryser och skrynklar ihop ansiktet som om jag ätit en hel citron* och håret reser sig över allt på kroppen.

Förstår inte heller dom som väljer ett yrke som "Fotvårdare" fy för att hålla på med alla äckliga fötter med allt vad det innebär, liktorner, fotsvamp och nageltrång.Jag skulle kunna låta göra pedikyr, men vill inte utsätta någon annan för detta läskiga som får magen att vrida sig flera varv..

Tur vi har olika syn på fossingar, och fotvårdare behövs !


Av ~ Ruth ~ - 18 september 2007 13:47


Är du en av många som plågas av arm och fotsvett ? Skor blir förstörda och luktar apa. Mycket effektiva medel finns att köpa på Apoteket. Använder själv dessa preparat och slipper alla problem. "Garanterar stopp"....


 Mot fotsvett:

  •  Undvik att använda strumpor av syntetmaterial.

       "Absolut torr"  är helt oumbärligt vid fotsvett.


Mot armsvett:

  • Vid armhålesvett så är det "Bats" deodorant som gäller, den innehåller ej parfym, vill du lukta gott så får du ta parfym till hjälp !

Av ~ Ruth ~ - 18 september 2007 00:27


I dag provade jag lyckan med en trisslott, och fick en liten slant kr. 75 x 2,

och den vinsten sattsade jag på hästar till helgen, skall det aldrig slå till rejält ? Nu håller jag tummar och tår innan plånboken blir tom.


Jobbar frenetiskt med nya projekt på datorn så jag har svårt att hinna med alla mina bloggizz vänner. Läser varje ledig stund, men hinner med få kommentarer, förlåt mig ! Kommer tid kommer råd, det gäller att prioritera  det eller detta, snart så hinner jag med båda delarna :-[] )


När dimman lättar är det en ny dag och nya möjligheter. Nu skall jag slumra in till drömmarnas overklighet och hoppas på ljuva drömmar om helgens travlopp. Det påstås att man måste drömma samma sak flera gånger för att den skall bli verklighet. Känner på mig att jag skall lyckas till slut. Drömma kostar inget påstås det, men det är baske mig inte billigt att spela på hästar varje vecka, kanske kan jag ha roligare för pengerna. Ja, ja, hoppet är det sista som springer i väg.. Ses under dagen !




Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards