~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 14 september 2007

Ett tappert försök ! (nu bild)

Av ~ Ruth ~ - 14 september 2007 15:37


Jaha, nu har jag förberett en egen liten smörgåstårta till mig själv, får se om det kommer någon bild *Ler* saknar massor som jag skulle behöva. Skall göra nytt tappert försök när jag kommer till affären och fått handlat. Har för lite majonnäs så sidorna får bli tomma, gurka saknas samt vindruvor för garnering, även citron. Har blandat tonfisk i olja med majonnäs, citronpeppar och dill + paprikapulver. Kletade på 3 lager smörgåsar + 2 i bredd = 6 skivor bröd. Har nu kokat 3 ägg som jag skall skiva och lägga över, garnera med sparris, oliver och apelsin klyftor, får se om jag hittar något mera. Skulle kanske varit räkor, har i frysboxen, men tror inte dom är så färska, tinade 4 och smakade, nääää, blir jag sjuk inom dom närmaste timmarna så utesluter jag dom. Nu står brödet i kylen för att dra in sig så det inte blir torrt. Hur det smakar får ni besked på i kväll. Mitt första trevande försök på *Smörgåstårta* kanske kan utveckla den mera nästa gång när jag har mera gojs att tillgå !


Nu är klockan 16.45
Kommer en bild på RUTH'S lilla smörgåstårta som blir kvällens mat !


 
 
Ingen bild

Monica

14 september 2007 16:43

Det blir nog en god smörgåstårta ska du se......väntar med spänning på en bild och ett utlåtande om hur den smakade.

 
Jenn

Jenn

14 september 2007 17:08

Den så riktig så god ut den Ruth..men de gröne "ögonen" på tårta så skummel ut.
(kommer inte i håg namnet serru)*ler*
Smakelig måltid og kos deg:))
Kram

http://jenn.bloggagratis.se

 
Cina (som slickar sig kring munnen)

Cina (som slickar sig kring munnen)

14 september 2007 17:18

Mmm ser mycket smarrig ut. Du ser inte alls svårt bara kleta i av vad man har hemma.
Tror säkert att den är jätte god!
Smaklig måltid!
Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ruth dagens kock !

14 september 2007 17:26

Är faktiskt lite mallig över min mini, mini tårta. Bäst att börja försiktigt och prova sif fram "Fnizzz".

Sv: till Jenn.
Dessa gröna ögon är oliver med paprika i:-)
det är gott skall du veta !

Sv: Cina
Du har ätit detta i 2 dagar, skämms på dig, inte dräggla på min lilla tårta :-)

 
BLomst

BLomst

14 september 2007 18:21

Oj oj oj - her "løper tennene i vann", som vi ofte sier det på norsk!

Brødet står "i kylen" nå, skriver du. Skal tårtan tempereres innen man serverer den?

Litt mais på, kanskje... OJ igjen - NAM! :o

Og sjuk får du IKKE bli. Kos deg masse denne fredagskvelden!

http://blomst.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

14 september 2007 18:26

Ser gott ut, och du kunde själv. Jag gör rena rama kylskåpsrensningen när jag gör smörgåstårta. Det enda som är ett måste, är bröd. Resten är vad man själv tycker är gott.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

14 september 2007 19:32

Jag säger bara det, mums mums, skulle gärna ha tagit en bit av din tårta om jag haft den här, ser ju jättegod ut!

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

14 september 2007 19:34

Ser jättegott ut!
Hoppas att du får en trevlig helg.
Kram

http://millis.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

14 september 2007 20:34

Den såg jättegod ut Ruth. Hoppas att den smakar.
Ha en trevlig helg

http://bizzab.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Stina

14 september 2007 20:47

Hoppas att den smakar bra. Ser jättgod ut.
Kram

 
Jenn

Jenn

14 september 2007 20:59

Ja selvfølgelig,oliven er det*klasker meg sjøl i hue*
Oliven eter jeg ikke,men paprikaen tar jeg gjerne;)
Skal bare legge en vinflaske i veska så kommer jeg på smørgåstårta party til deg:D

http://jenn.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

14 september 2007 21:31

Skogsfrun är här nu Ruth, finns det något kvar?

http://barasaras.bloggagratis.se

 
trollpackan dreglar!

trollpackan dreglar!

14 september 2007 21:42

Mmmm..nu är jag här! Finns det något kvar? Tog med mig vinbärskaka och vaniljvisp till efterrätt, du har väl kaffe?

http://trollpackan

 
Frumpan tittar in

Frumpan tittar in

14 september 2007 22:37

Hej!
tittar in för första gången och fick se din underbara goda smörgåstårta, tar gärna en smakbit, mums! Ha det gott!

http://Frump.bloggagratis.se

 
Gittan som dreglar

Gittan som dreglar

14 september 2007 23:07

Hej Ruth

Denna ser för härligt god ut..
Smakade nog fantastiskt med.
Ha det så gott

kramen Gittan

http://swegittan.gratisblogga.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards