~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 14 september 2007

Av ~ Ruth ~ - 14 september 2007 15:37


Jaha, nu har jag förberett en egen liten smörgåstårta till mig själv, får se om det kommer någon bild *Ler* saknar massor som jag skulle behöva. Skall göra nytt tappert försök när jag kommer till affären och fått handlat. Har för lite majonnäs så sidorna får bli tomma, gurka saknas samt vindruvor för garnering, även citron. Har blandat tonfisk i olja med majonnäs, citronpeppar och dill + paprikapulver. Kletade på 3 lager smörgåsar + 2 i bredd = 6 skivor bröd. Har nu kokat 3 ägg som jag skall skiva och lägga över, garnera med sparris, oliver och apelsin klyftor, får se om jag hittar något mera. Skulle kanske varit räkor, har i frysboxen, men tror inte dom är så färska, tinade 4 och smakade, nääää, blir jag sjuk inom dom närmaste timmarna så utesluter jag dom. Nu står brödet i kylen för att dra in sig så det inte blir torrt. Hur det smakar får ni besked på i kväll. Mitt första trevande försök på *Smörgåstårta* kanske kan utveckla den mera nästa gång när jag har mera gojs att tillgå !


Nu är klockan 16.45
Kommer en bild på RUTH'S lilla smörgåstårta som blir kvällens mat !


Av ~ Ruth ~ - 14 september 2007 12:59


Har spanat om kring på många bloggar nu och skrivit en liten kommentar, så också till *Vita*, ett långt inlägg om kedjebrev, fel spamkod, allt borta. Hur lätt är det inte att snubbla på tangentbordet och få en fel bokstav. Eftersom det sker lite då och då för mig så brukar jag alltid dubbelkolla innan jag klickar på spara, men missade det nu. Orkar inte skriva om, förlåt mig Vita, men blir så arg (vet att det inte är ditt fel och önskar dig en fin dag.) Här spöregnar det och blåser, skulle ju cykla ner till Smörgåsbutiken och inhandla en "Smörgåstårta" i dag, men som vädret är nu så vette katten om jag ger mig ut. Kanske lättar det under dagen, hoppas det. Vill inte

vänta till i em. tror att min skugga är där då. Sedan jag började med mina inhandlarrundor tidligare på dagen så har han inte syntes till, tror jag skall undvika för sena torgbesök. Men suger det i tarmen så kanske, kanske...


Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards