~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 2 september 2007

Av ~ Ruth ~ - 2 september 2007 17:38

Ja, nog är det bekymmersamt för mig med mina djur och fåglar. Denna hårt antastade skatan hade det inte lätt, att skrika på hjälp var det enda den kunna göra, vem skulle ge den hjälpen om inte Ruth. Som jag skrev i mitt första inlägg i dag så var det så otroligt mycket blommor av mina ampelväxter ute på altanen golvet, har kanske ett samband med denna skatas tappra försök att söka skydd ?? finner ingen annan förklarning. 8 - 10 skator hjälptes åt att pina denna sin artfrände, varför gör dom så ? Kunde ju inte låta detta fortgå så jag fick försöka fånga in den och ge hjälp, det var inte så svårt, den hoppade snabbt i väg på gräsmattan men jag var också snabb. Innan infångandet skedde så funderade jag febrilt vart jag skulle göra av den, det fick bli den lilla kojan på gräsmattan. Inredde med tidningspapper hämtade en stor gren och hakade fast där inne, och efter mycket funderande över vad jag skulle stänga öppningen med så blev det botten till en spjälsäng. Skatan satt tålamodigt på gräsmattan, chockad och omtumlad. Tror inte ögonen är skadade, annars så gjorde jag ingen större kontroll när den var så skärad, får kolla i morgon lite bättre. Nu får den bara vara ifred och lära sig att axeptera sin situation. Har satt in vatten och brödbitar, skall blöta upp lite hundfoder som ger bra näring. Får se om den klarar natten nu.
--------------------------------

Suck, ja ja, typiskt mig !

Av ~ Ruth ~ - 2 september 2007 11:18

Så här avslutade jag inlägget innan:

Nääää, vilket skatväsen det är ute Usch, måste gå och kolla, kanske är det grannens katt som retar dom, otäkt skri, hörs !

----------------------------------------------------------------

Vad skådar mina ögon ? Det var någon i stor nöd på min gräsmatta, men vad tror du det kan vara som nu är i tryggt förvar i lilla valphuset på gräsmattan ? 


*Gissa ni som kan, och svaret har jag i min hand* . Tänk om det är så att det bara är alla individer som är snälla som kommer till himeln, då skulle det där inte finnas många som var lyckligt lottade.


Återkommer senare !
Av ~ Ruth ~ - 2 september 2007 10:55

Höstmånadens andra dag så grå och regnig. Undrar hur vädret har varit i natt, hela altanen var full av blommor på golvet från ampelväxterna. Blåst (stormat) har det gjort under hela sommaren men aldrig har det blivit så här, förbryllande ..

Det känns så tomt här, en valp kvar i huset som skall hämtas under veckan. Vad duktig han är, finner sig i att vara ensam i hagen, inte ett pip i natt. Skall under dagen få gå med dom övriga hundarna. Undrar hur natten har varit för dom små trollen som har flyttat. Den ena familjen har en åldrig Golden tik, så den har ju en hundkompis. Den andra familjen har en katt, lite tuffare där, men snart är dom kompisar och sover till sammans. Arne (min make) åkte upp till Värmland igen i fredags em. tog med sig en av hundarna som sällskap, så nu blir dom borta i 14 dagars tid på nytt. Han är ju inte klar på långa vägar med det som han skulle göra. Får se hur det går med lingonplock efter dessa frostnätter som har varit där uppe med -4*. När jag ringde i går så höll han på att spackla väggen på den nya toaletten på andra våningen och fått upp dörren. Skall bli roligt att komma upp och se hur det blev. Väggar skall flyttas och sovrummen skall renoveras, så det är tur att han antog avgångsvederlaget från sitt ordinarie jobb, nu har han all tid i världen att snickra och greja, ja jobb finns det i massor.


Nääää, vilket skatväsen det är ute Usch, måste gå och kolla, kanske är det grannens katt som retar dom, otäkt skri, hörs !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards