~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under augusti 2007

Av ~ Ruth ~ - 1 augusti 2007 09:13

Några moln i dag, men solen strålar från en nästan molnfri himmel. Det blåser så det kan växla snabbt. Augusti månad skall enligt väderprofeterna bli fin tror dom. Själv är jag tveksam, efter att jag fick min nya medicin mot reumatism,så kan jag inte spå väder längre..


Klockan 11.30, Se den glädje som varar, nu syns varken solen eller den blåa himmeln, allt är vitt och grått, varför får man inte vara lite glad :-) där ser man hur växlingar sker snabbt, fy bubblan ! Det enda som påminner om sommar är flugorna, sparar en som ett minne från *Sommaren 2007*.

Av ~ Ruth ~ - 1 augusti 2007 09:03

(O)vanligt folk och vanligt folk, ofta hör man uttrycket. Vad i hela friden är  ovanligt folk ?? Det är sådana uttryck jag ofta har funderat på. För mig är alla människor vanligt folk, ingen betyder mer än någon annan oansett ställning i samhället, behandlar alla lika. Kungen eller arbetaren båda är lika mycket värda och är vanligt folk. Vi föds lika och dör på samma sätt och inget får man med sig när dagen är inne. Ser aldrig upp till välbärgade i samhället, och behandlar alla lika. Många vet inte hur dom skall bete sig eller tala för att det skall bli så rätt som möjligt, blir konstlade, stammar och tittar ner på marken. Ser det som ett mindrevärdighetskomplex och dårligt självförtroende. Var dig själv i umgänget med alla, både * ovanliga & vanliga folk ( vad det nu är för skillnad ??)*...

Av ~ Ruth ~ - 1 augusti 2007 01:03

Har börjat lämna mina valpar i dag, det känns så tomt och vemodigt. Men dom som hämtar är förväntansfulla och glada över den nya familjemedlemen. Det har inte blivit något bloggande i dag av den anledningen, men jag är snart tillbaka med nya fundeleringar, stora eller små. Nu vill jag avsluta med att önska er en riktigt fin Söndag!
GOD NATT !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards