~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under augusti 2007

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2007 00:29

Jisses hur skall man hinna skriva i sin egna blogg, det är ju så många andras bloggar som jag bara måste läsa och titta på. En del gör så himla många inlägg så där hinner jag inte med alls. 1 eller 2 inlägg per dag tycker jag är lagomt att läsa på varje blogg, annars så hinner jag inte kommentera. Beror nog på åldern, eller åskan, vet inte vilket ? I dag har det varit otroligt svettigt och jobbigt, så hög luftfuktighet och 32* i skuggan, har bara runnit av mig, tror aldrig jag har svettat så mycket någon gång. Himmeln har varit svartlila, regnbågen syntes i fjärran, men här kom det varken regn eller åska. Har badat 3 hundar i dag, i källaren var det svalt och skönt. Gjort en stor hage ute för valparna med lakanstak, (är så rädd för hök fåglar,) valparna är ju så små. Även en ny och större hage inomhus, nu kräver dom utrymme. Dom är så roliga att sitta och titta på, så mitt modershjärta klappar... Usch, den dagen dom flyttar :-(

Av ~ Ruth ~ - 8 augusti 2007 22:47

Nu är det sena kvällen och vi blev förskonade från åska även denna gången. Ovanligt, tror det är första sommaren jag har varit med om utan åska, "peppar, peppar, ta i trä", det kommer nog endera dagen med besked. Inga getingar, fjärilar och humlor har det varit, det är en konstig sommar. Har tvättat i dag och fått det torrt. Kammat och klippt klor på hundarna, blir det fint väder i morgon så skall dom badas en efter en och få självtorka, det är så skönt och det spar mig så mycket jobb när jag slipper blåsa dom, (har ju inte en sån fin torkmickapär som Marianne har köpt sig :-) Nu är tikvalpen tingat och dom kommer på måndag och tittar. "Vi skulle ju behålla henne" utropar maken, men nu slipper jag fundera längre. Kommer att vänta till hennes nästa kull och hoppas på en trefärgad. Hur som helst så är det för sent att ångra sig. Pojkarna är väldigt fina också, men det räcker med dom tre jag redan har. Nu har dom blivit så busiga, biter varandra och skriker i högan sky.. Nu är det underhållning i valp/data rummet, så jag sitter så gärna här inne sååå. Nu skall jag poppa mig lite poppkorn, känner mig sugen.

Av ~ Ruth ~ - 8 augusti 2007 10:26


  • Människor är ofta oresonliga och egoistiska.

     
       FÖRLÅT DOM ÄNDÅ.


 

  • Om du är snäll kanske folk säger att du har ett själviskt motiv bakom.  

    VAR SNÄLL ÄNDÅ.

  • Om du är ärlig och snäll kommer kanske folk att lura dig.
    VAR ÄRLIG ÄNDÅ.

  • Om du finner glädje och lycka kanske folk blir avundsjuka.
    SPRID GLÄDJE ÄNDÅ.

  • Det goda du gör i dag kommer folk att glömma i morgon.
    GÖR DET GODA ÄNDÅ.

  • Att göra det bästa du kan är kanske inte nog.

     
      GÖR DET ÄNDÅ !


Av ~ Ruth ~ - 7 augusti 2007 15:48

Varför lilla vännen !  Åter så har en Berner i ung ålder mist sitt
liv, avled på väg till djursjukhuset. Orsak en majskolv ! En bit av
en sådan hade passerat 50 cm ner i tarmen, och tarmen dit var
förstörd.  Det har genom åren skett flera sådana olyckor, det går
snabbt,  bara någon dag så är det kört. Hundar älskar majskolvar,
men den bryts inte ner i magsäcken utan fortsätter ut i tarmen med
förödande resultat som ofta slutar med döden, och ett svårt
lidande för hunden. Se upp när ni grillar majskolvar, lämna
den inte på fatet, utan direkt i soptunnan för att vara 100% säkra.


Sprid gärna detta vidare till hundägre !

Av ~ Ruth ~ - 7 augusti 2007 09:40

Solen skiner från en klarblå himmel i dag också, ganska varmt ute redan, kanske är sommardagarna här nu som vi inte saknade tidligare i juli. I går var det ingen tid för Bloggeriblogg. Vädret var så fint och solen sken. På eftermiddagen var jag hos min vän (granne) och  grillade kött, vitlökssmör, potatisklyftor, sallad och vin. 3 damer utan karlar, riktigt trevligt var det. Glada i hågen blev vi :-) Ingen kamera var med så kalaset blev inte förevigat. Tack Birgitta för en trevlig grillafton och kväll !


I dag blir det nog en latisdag där inget vettigt står på programmet, kanske gräsklipp i kväll. Tar dagen som den kommer, sedan får jag se vad det blir

innan kvällen.

Av ~ Ruth ~ - 6 augusti 2007 09:34

Här får du svaret på min lilla gissning.

Det tycktes vara svårt att komma till gåtans kärna :-) en klurig nöt !

Persiko-kärna är det slutliga svaret. Inga priser kan jag dela ut denna gången, så nu är det en gåva i potten som ligger kvar till nästa gåta.

Solen skiner från en klarblå himmel i dag, så det blir nog, oj, oj, så varmt, men nu skall jag inte klaga, dessa dagar har varit så fåräknade under hela sommaren.


Gårdagens fråga var:

Puzzla var inte kul :-(( nej, då får du i stället gnida geniknölarna och gissa vad det här är för något. Så vackert väder, trotts att klockan är 19, så är det hela 23* ute. Nu sticker jag ut på nya äventyr !


Tråkigt nog så lyckades jag radera hela inlägget med alla fundiluriga svar ni hade gissat på. Vet inte vad jag tänkte på, är nog inte vaken ännu :-(

Av ~ Ruth ~ - 5 augusti 2007 09:49

Eftersom det är söndag så kanske jag kan roa dig en stund ?  Kanske är det lite svårt, men kämpa på . Mycket nöje !


Alternativ:1

http://two.flash-gear.com/npuz/puz.php?c=v&id=1788350&k=36539470


Alternativ:2

http://two.flash-gear.com/npuz/puz.php?c=v&id=1788399&k=18045719

Av ~ Ruth ~ - 4 augusti 2007 22:11

1 Uppdatera ditt antivirusprogram ofta.
2 Uppdatera din personliga brandvägg.
3 Uppdatera dina Microsoftprogram en gång i månaden.
4 Klicka aldrig ja i konstiga dialogrutor där det kan stå att du vunnit något eller att du utsatts för virus och ska ladda hem ett antivirusprogram.
5 Bläddrar en massa webbsidor upp i snabb hastighet på skärmen, se till att få stopp på det. Går det inte så dra ut internetsladden, slå på datorn igen och kör ditt antivirusprogram.
6 Får du en mystisk länk i ett mejl kan du föra muspekaren över länken. Då dyker en ruta upp över muspekaren och länken, stämmer texten i rutan inte överens med vad som står i mejlet är det något skumt. Klicka inte på länken.
7 Skulle din dator krascha helt eller tas över av maskar eller annan fientlig programvara, se till att du tagit backup på all viktig information du har på datorn.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards