~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under augusti 2007

Av ~ Ruth ~ - 18 augusti 2007 01:27

Valparna var 6 veckor i fredags, ni som vill titta får gå in på min Kennelsida
och kolla på dom små underverken, dom är så söta så. Så tråkigt att det bara regnar så dom inte kan vara ute och springa i gräset. Hoppas det blir bättre väder i helgen, kräks av väderleda :-(]  Nu måste det ske ett under, skall dansa slutaregnadansen !

www.bernamis.com

Av ~ Ruth ~ - 17 augusti 2007 17:34

Ännu ett konstverk, en bok där varje blad är vikt på mitten, dekorerat med spets, fiskmåsar och blommor, rätt roligt att ha på väggen.. Det är så mycket jag har pysslat och knåpat med genom åren. Visar mer en annan dag ! Kanske kan du som pysslar få någon ide ?

Av ~ Ruth ~ - 17 augusti 2007 10:50

Nu har jag verkligen känt er på pulsen. Några (väldigt få) är nyfikna vem ni kan få en dejt med. Ni andra kan ju kolla vem ni gick miste om :-) Oj, så roligt det kommer att bli !Skriv i "kommentarer" vilken just du skulle fått en dejt med. Mitt första förslag blev, hör och häpna *Svennis (fotbollstränaren)* fy blev riktigt illamående, men tydligen så skulle han till varje pris heta Sven, men det blev (Wollter), ett bättre alternativ.

Mycket nöje *Ler*

http://www.tiiamo.se/dmz/famedate/default.aspx

Av ~ Ruth ~ - 16 augusti 2007 15:20

Skall på dejt med Sven Wollter :-) väl gammal kanske men, gubben kan ju vara sprallig trotts sin ålder, skall bli intressant, (är ju ingen ungdom själv heller ). Under ett paraply på Aveny'n skall vi strosa, sedan blir det lite god mat, kanske en svängom till efterrätt ! Eventuellt Liseberg....
Blev du nyfiken ! *Skrattar*..
Hänger flera med ? Vill du dejta en kändis anmäl dig i "kommentarer" jag fixar det för dig !

Berättar mera i morgon !

Av ~ Ruth ~ - 16 augusti 2007 13:32

Det är så många duktiva och kreativa bloggvänner som visar upp sina färdigheter. Har även jag pysslat och skapat för några år sedan. Formade i lera och målade, sisalsnören som ramar. Fiskarlägret är en tom druvlåda, snäckorna har jag plockat,trädbark är bergen, några torkade växter, men allt förövrigt har jag format efter egen fantasi och målat. Den nedersta är en vägghylla. Har även massor med små olika tavlor, du vet när man börjar så tar det ingen slut *Ler*, det mesta har jag gett till vänner och bekanta, men även också sparat.

Av ~ Ruth ~ - 16 augusti 2007 00:03

Nu är det bus på gång igen nattetid. Det är ju inte första gången det sker.I morse så  tyckte någon skojare att mina 2 stora blomkrukor passade bättre som prydnad på varje sida om grannens grindstolpar (jaaa, fint var det ju :-) men grannen blev väldigt förskräckt och hoppades att vi inte trodde att det var dom som tagit dem. Även dom har råkat ut för lustigheter, någon hade plockat ner kalsonger och trosor från tvättstället och hängt upp i äppelträdet ut mot gatan, så det var nog flera som fick sig ett gott skratt på morgonen. Så länge det inte förstörs eller stjäls så kan man ju skratta åt eländet. Men det är ju tråkigt att man inte får ha sina grejer i fred. Våran soptunna förflyttas också ofta från sin plats, men hittar den alltid som tur är. Fasadflaggan försvann i början på året, så nu plockar vi bort den nattetid på helgerna och ser till att inget annat stöldbegärligt står utanför altanen. Det har ju även stulits andra föremål, så man är ju aldrig säker på vad som kan ske.

Natten har mörka ögon !

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2007 15:24

Har den här mycket gamla *Nappen* i mitt kuriosaskåp, den är gjord i ett gummi-material som är torkat och sprött, man får vara så försiktig när man rör vid den. Skall hitta något genomskinligt med lock och förvara den i. Den har nog många år på nacken, kanske en av dom första i sitt slag. Roligt att äga den, tror inte det finns så många kvar i folks gömmor !

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2007 12:15

Har skickat ett mail till blogg-siten ang spamkoden. Det kan ske att man glömmer att skriva in den, eller skriver en fel bokstav så kommer rutan upp *fel spamkod* och försöker man gå till baka så är allt man skrev raderat, detta är så irriterande och man får börja om. Tror vi alla har råkat ut för det här, ock det går att lösa ! När man klickar på skicka så skall det komma upp en ruta där man fyller i spamkoden, många bloggar har det på det sättet. Hoppas dom snart sätter in en sådan funktion, det är viktigt ! Hoppas dom tar till sig detta önskomål ...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards