~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2007

Kanske byta religion ?

Av ~ Ruth ~ - 31 augusti 2007 10:59

Ja, håret är huvudfrågan ??? Skall testa hårlängden fram till påsk, då har det hunnit en bit till, nu nuddar det översta ryggkotan. Fick för mig att om jag tar ihop håret från båda sidor, snullrar i hop det i nacken och sätter en klämma över skulle det bli väldigt enkelt (hur det sedan ser ut är en annan sak.) Får nog flera gråa hår innan jag kommer till ro. Kanske prata med frissan, dom jobbar ju med huvudsaksfrågor, måst dit endera dagen och toppa det, kanske kommer jag hem korthårig ? Är ganska lätt att övertala när jag känner mig villrådig. Page skall ju vara trenden som är på frammars påstås det, är det något för mig tro ? slipper ju klippa det stenkort direkt. Får nog göra en bild med Pagefrisyr och se hur det ser ut först. Hösten är en bra tid att joxa med håret, snart biter kylan och då drar man en toppluva över huvudet och skiter i hur det ser ut under. Kanske skaffa en peruk som var så poppis att ha i mitten av 60 talet, hade 2 stycken med olika längder. Då kan jag snagga mig, använda peruk inne och toppluva ute, ingen ser då mitt rätta jag. Kanske konvertera till Islam och bära slöja, behöver inte byta kläder när jag går ut, tar bara på mig en fotsid kappa, Yes ! det här är något jag skall klura vidare på. Undrar hur dessa kvinnor ser ut i hemmamiljö egentligen. Smart tycker jag, modefixering och hår problem blir ett minne blott. Japp, så får det nog bli, många bekymmer blir som bortblåsta i höststormarna!

 
 
"Bettan"

"Bettan"

31 augusti 2007 14:28

Halloj i stugan :)
Ja herre jösses ett sådant gott skratt jag fick när jag kom in på din blogg idag då :). Du har sannerligen fantasier till tusen *skrattar*. Men det är nog första gången som jag riktigt har sett hur vackra ögon du har! :) Det lyser värme & godhet ur dem må du tro. Du får ju sätta in en bild på hur du ser ut nu. Oavsett om det är ruffsigt, rakt eller tuffsigt :) Nu blir jag ju rikitgt nyfiken på att se hur din friss ser ut :) Kram Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Vita

31 augusti 2007 18:04

Oboy.....kände knappt igen dig. Men med en sån där kan man ju ha en bad-hair-day utan att det märks - tänk på det

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

31 augusti 2007 21:14

Trevligt att du kom till min smedja.Undrar hur du fann den? Du är då inte rädd för att visa dig. Det var faktiskt intessant att bara se ögonen.

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ruth

31 augusti 2007 21:43

Sv: Bettan
Har försökt att ta bild på mitt hår i dag, men kan inte filma mig själv, har försökt ett par gånger :-)

Sv: Vita
Det var det jag kom på, tycker det var himla smart !

Sv: Smeden Bengt
Jaaa, du Bengt ser dina kommentarer lite här och var i bloggarna, ofta i Skogsfruns blogg, så inte var det svårt, värre är det nog med din kluriga fråga *Ler*. Varför skulle jag vara rädd för att visa upp mig, är nog för gammal för det. Man kan inte hjälpa att man ser ut som man ser ut, så ser det ut i verkligheten :-)

Uppsidupps !
Har nog trampat i Islamistiskt klaver, ingen vågar kommentera min kornvertering, men så är det ju :-) himla smarta kläder som döljer allt. En enkel livsstil utan modenycker och bekymmer..

 
trollpackan fnissar!

trollpackan fnissar!

1 september 2007 07:31

Aha, en "bra-att-ha-till-dåliga-hårdagar"-grej!*fniss* Undrar vad mina kunder skulle säga om jag hade på mig en sån i affärn*gapskratt* Hmm...skulle behöva en sån idag...trevlig lördag!

http://trollpackan

 
Millis

Millis

1 september 2007 13:26

Tack snälla, för dina fina ord. De värmer gott.
Hoppas att du får en trevlig helg med eller utan slöja över håret;)
Kram

http://millis.bloggagratis.se

 
Vita

Vita

1 september 2007 21:04

Men du inser väl vilka följder det här får för de Norrländska - Pakistanska relationerna? Jag anser att vi ska plocka hem våra Norrlänska ambassadörer från Pakistan med omedelbar verkan och......någon import av surströmming kan de ju fetglömma!

http://vitabrevis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ruth

2 september 2007 00:54

Sv: Vita
Är det mitt inlägg du syftar på, eller är den kommentaren jag gjorde i din blogg när dom bränner den svenska flaggan ? (vill tro att det är så.)

 
Marianne

Marianne

2 september 2007 10:00

Konvertera till islam… Ruth, inte visste jag att du är religiös. Men vilken religion man än har så slipper man inte undan att ta personliga beslut. Oavsett de är stora som små. Vet med säkerhet att även muslimska damer besöker sin hårfrisörska minst lika ofta som vi. Så för enkelhetens skull är det nog enklast att ta ett besök hos din frisör, hon/han ser oftast vad som klär dig bäst. Och slöja kan du ju bära oavsett religion. Den framhäver ju dina vackra ögon

http://ekoxenskennel

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards