~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2007

Kickstart på dagen !

Av ~ Ruth ~ - 29 augusti 2007 17:41

Har känt mig hängig och trött i dag, hoppas det inte är något på gång. Sovit dårligt ett par nätter, kan bero på att det är fullmåne ? vaknade var och varannan timma hela natten, sömn är väldigt viktigt för att må bra. Är det lika i natt med så tar jag denna styrketår på morgonkvisten, så dagen blir bra..


Töm den här nyblandade drinken på fastande mage och din morgonsömnighet förbyts i energi !Du behöver 3 färska plommon och en ½ kiwi som skalas och mixas tillsammans med en bägare naturell lätt-yoghurt. Kiwi är en av de bästa C- vitaminkällorna, plommonen håller magen i form och yoghurten innehåller lactobaciller som också är nyttiga för magen. Gott är det också och pigg blir du, jag lovar!

 
 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

29 augusti 2007 19:03

Jasså, har det varit fullmåne....det har jag missat. Är kanske därför jag också sovit extra dåligt.
Tack för receptet på den uppiggande drinken.
Och ja, youghurt är bra för magen och också jätte-gott.
Själv dricker jag oftast ett glas naturell youghurt efter middagen, som efterrätt. Mums
.

http://www.ingermaryissa.se

 
trollpackan helt slut!

trollpackan helt slut!

29 augusti 2007 20:29

Helt slut, inte sovit nåt inatt...känslig för fullmånen. Du också tror jag? ...undrar hur det blir inatt?

http://trollpackan

 
Marianne

Marianne

29 augusti 2007 21:16

Jag har normalt lite svårt för att somna på nätterna. Men de sista dagarna har jag somnat utan problem. Och tillika sovit gott. Jag ligger och tittar på den vackra månen och lyssnar på sjöfålarna. Och vips,,, så somnar jag. Jag njuter av ljuset från fullmånen och tycker det mycket behagligt

http://ekoxenskennel

 
Cina

Cina

29 augusti 2007 22:00

Ja jag kan inte sova när det är fullmåne.
Månen sken upp hela himlen och månen var så stor.....
Hoppas att man får sova inatt!
Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

29 augusti 2007 22:47

Hej vännen!
Ja fy sjutton va man har sovit dåligt inatt :(. Å då borde jag ju kunna sova riktigt gott nu när jag har feber. Men icke då... Tack för tipset om den lilla drinken. Det kan man ju gott prova :)
Kram Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards