~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2007

Nu är vi 2 !

Av ~ Ruth ~ - 26 augusti 2007 19:58

I dag kom min make hem efter 6 veckor i Värmland. Han älskar dessa skogar med fiskevatten, jakt och bärplockning. Stugan är en helig plats på denna jord, (han är ju född där), och som dom flesta kan intyga så är en Värmlänning, alltid en Värmlänning.. Hans bror som bor i Märsta flyttar hem till födelseorten efter nyår, har köpt en herrgård där. Den 3:e brodern bor redan där, en 4:e bror bor några mil där ifrån, så cirkeln blir sluten på ålderns höst. Kan inte låta bli att nynna på *Ack Värmeland du sköna*. Om ett par veckor så är det lingon plockning och fiske, kanske följer jag och hundarna med då, även om det är svårt att åka från alla växter jag har i amplar och urnor på altanen *Suck* vill ju inte offra detta för ett par veckor i Värmland. Sommaren är för mig Lerum. Senhösten och vinter och slutligen våren är skön där uppe i skogarna för mig. Då trivs jag, inga mygg och bitiga insekter som jag har så ont utav, dessa plågoris hatar jag. Tror dom känner det för det är mig dom prickar in med sina gaddar och käftar. Övriga får vara i fred, så ingen rättvisa är det där uppe I sköna Värmland !

 
 
"Bettan"

"Bettan"

26 augusti 2007 21:46

Gött att ha gubben hemma igen ;). Hoppas att du har fått smaka på hans nya härliga sylt?
Kram Bettan som nu bäddar ner sig igen

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Carina

Carina

26 augusti 2007 23:35

Måste vara skönt att få hem gubben igen! Kan förstå att han älskar de Värmländska skogarna. Längtar också att få komma till Värmland igen

Kramen Carina

http://www.eklovenskennel.se

 
Marianne

Marianne

26 augusti 2007 23:59

Det måste kännas skönt att få hem gubben igen. Du får komma på ngt som du kan ta så att du slipper alla jäkla mygg/knott. Jag vet att mygg/knott och fästingar inte gillar citron och eukalyptus dofter, lite behagligare att använda än myggstift mm. B-vitamin ska visst också hjälpa, så du kanske ska ta dig ett par öl varje dag. Så du kan åka med och njuta av Värmlandskogen du också.

http://ekoxenskennel

 
rut

rut

27 augusti 2007 18:32

Japp,jag vill understryka att "en gång värmlänning, alltid värmlänning".
Vad är några myggor,tusen knott, var är det inte det, inte ens i Lerum, jag har varit nästan där, men i grannorten Rävlanda där min bror var skogvaktare i ett 30 tal år och mina brorsbarn fortfarande är kvar i grannskapet.
Så det är inget skäl för att du inte skulle åka i september ett par veckor och andas lite skogsluft. Glöm inte datorn bara.

http://www.rut.blogg.se

 
margus

margus

27 augusti 2007 21:27

En riktig skogsmulle din gubbe. Tänk... sex veckor.... jag skulle inte stå ut. Gott att få hem honom. Utöver sylten drar Jägaren hem mycket byten till Grottan då förstår jag.

Förstår dig, mygg är ena riktigt envetna plågoris. Bara ljudet.... brrr.

http://margus.bloggagratis.se

 
Alma

Alma

28 augusti 2007 12:13

Förr, när jag var gift, tillbringade jag många sommarveckor ute på Värmlandsnäs. Där fanns det otroligt mycket kantareller!
Enda nackdelen med skilsmässan är att jag inte hittar i skogarna på egen hand ;)

http://carpediem.bloggagratis.se

 
Pernilla, Akira och Sweety

Pernilla, Akira och Sweety

31 augusti 2007 04:43

Jajjemen, en gång värmlänning, alltid värmlänning, saknar mitt gamla hem en hel del ibland, men det e klart, det e skönt på väst kusten oxå..

http://www.akiraqueen.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards