~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 26 augusti 2007

Av ~ Ruth ~ - 26 augusti 2007 19:58

I dag kom min make hem efter 6 veckor i Värmland. Han älskar dessa skogar med fiskevatten, jakt och bärplockning. Stugan är en helig plats på denna jord, (han är ju född där), och som dom flesta kan intyga så är en Värmlänning, alltid en Värmlänning.. Hans bror som bor i Märsta flyttar hem till födelseorten efter nyår, har köpt en herrgård där. Den 3:e brodern bor redan där, en 4:e bror bor några mil där ifrån, så cirkeln blir sluten på ålderns höst. Kan inte låta bli att nynna på *Ack Värmeland du sköna*. Om ett par veckor så är det lingon plockning och fiske, kanske följer jag och hundarna med då, även om det är svårt att åka från alla växter jag har i amplar och urnor på altanen *Suck* vill ju inte offra detta för ett par veckor i Värmland. Sommaren är för mig Lerum. Senhösten och vinter och slutligen våren är skön där uppe i skogarna för mig. Då trivs jag, inga mygg och bitiga insekter som jag har så ont utav, dessa plågoris hatar jag. Tror dom känner det för det är mig dom prickar in med sina gaddar och käftar. Övriga får vara i fred, så ingen rättvisa är det där uppe I sköna Värmland !

Av ~ Ruth ~ - 26 augusti 2007 14:27

av Trollpackan  och Vita Brevis . Man skall skriva 8 fakta/vanor om sig själv. 
Du som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om dina 8 fakta/vanor. Avslutar med att utmana nya bloggvänner.


  • Gillar inte djupa vatten
  • Älskar min dator
  • Ger mig inte i första taget om jag anser att jag har rätt
  • Måste ha en macka med stekt ägg , majonnäs och ketchup på morgonen
  • Lider med andra som lider
  • Är ödmjuk och fäller lätt en tår
  • Mitt hem är min borg
  • Inte pedant, men vill inte ha det stökigt och skitigt
  • Tycker inte om tider att passa, stressar lätt upp mig
  • Är en nattfjäril, sällan i säng fören 1-2 på natten, älskar att sova på länge morgonen.

Upps ! det blev fler en 8 punkter om mig själv, men det bara flöt på. Har en 100 lista på min ordinarie hemsida om du vill veta  mera ??http://www.robbac.com/blandat/


Skickar vidare till: Bettan   Heavenladyn Cina  Inger-Maryissa  Jenn  MonAn

Av ~ Ruth ~ - 26 augusti 2007 00:48

Mitt lilla söndagsnöje får jag inte glömma. Det får jag ta till morgonkaffet. Båda har blivit ett måste för mig. Hoppas att även du, du, du och du, sätter samman alla bitarna och ser vad det blir, det är alltid intressant med en liten utmaning, klarar jag det *Ler*

http://four.flash-gear.com/npuz/puz.php?c=v&id=2519959&k=74105204


Det kommer ett puzzel till för det första var för enkelt, det blev klart innan kaffrkoppen var tom.

http://two.flash-gear.com/npuz/puz.php?c=v&id=1827531&k=85342759


Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards