~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2007

En fruktansvärd dag !

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2007 00:29

Jisses hur skall man hinna skriva i sin egna blogg, det är ju så många andras bloggar som jag bara måste läsa och titta på. En del gör så himla många inlägg så där hinner jag inte med alls. 1 eller 2 inlägg per dag tycker jag är lagomt att läsa på varje blogg, annars så hinner jag inte kommentera. Beror nog på åldern, eller åskan, vet inte vilket ? I dag har det varit otroligt svettigt och jobbigt, så hög luftfuktighet och 32* i skuggan, har bara runnit av mig, tror aldrig jag har svettat så mycket någon gång. Himmeln har varit svartlila, regnbågen syntes i fjärran, men här kom det varken regn eller åska. Har badat 3 hundar i dag, i källaren var det svalt och skönt. Gjort en stor hage ute för valparna med lakanstak, (är så rädd för hök fåglar,) valparna är ju så små. Även en ny och större hage inomhus, nu kräver dom utrymme. Dom är så roliga att sitta och titta på, så mitt modershjärta klappar... Usch, den dagen dom flyttar :-(

 
 
Lena

Lena

10 augusti 2007 07:07

Ja det är ju bara för mycket med denna värme, är ju inte mycket för hög sommarvärme i vanliga fall och i sommar så blir det mest att hållas inomhus med fläkten på för att stå ut! Brukar tänka på dig ibland när jag går här och svettas, vet ju att du ej heller är nog större fan av denna höga värme, när jag klagar säger Ove att det är ju så skönt med värmen, han älskar detta!!??

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

10 augusti 2007 11:42

Lika kvavt och fuktigt idag med:(...men snart kommer hösten.
Hoppas att du får en bra dag i alla fall.
Kramis

http://millis.bloggagratis.se

 
rut

rut

10 augusti 2007 11:50

Jag håller med, denna råa fuktiga, klibbiga värme är mer än man står ut med. Jag förstår det är precis så här det känns i Borneos regnskogs djungler.
Sänder en medlidsam, nej många tankar alla de sjuka och sängliggande som inte har någonstans att ta vägen. Själv tillbringar mycken tid under duschen.
Ha det bra Ruth och klappa´de små från mej.

http://www.rut.blogg.se

 
skogsfrun

skogsfrun

10 augusti 2007 12:22

Ja det är svårt när de små liven flyttar. Vet en uppfödare som var tvungen att sluta för hon blev helt förstörd av sorg. Hon satsade på att meritera hanhundar istället och hade väl 4 st ett tag.

http://barasaras

 
Vita

Vita

10 augusti 2007 14:23

Hmmm 1-2 bloggar om dagen...hur ska man klara det när man är som mest "blogg-abstinensig". Hoppas att värmen håller i sig iaf över helgen och att valparna växer och frodas.

http://vitabrevis.bloggagratis.se

 
Carina

Carina

10 augusti 2007 18:54

Hej Ruth!

Så himla söta valparna har blivit:) Försår att du inte hinner med att skriva i bloggen när du har så fina valpar att titta på.
Men för att vara ärlig förstår jag inte hur du kommer på allt som du skriver om. Det är alltid spännande att gå in och se vad du har hittat på att skriva om nu. Så mycket bra saker!

Hoppas ni får en skön helg//Kramar Carina

http://www.eklovenskennel.se

 
margus

margus

10 augusti 2007 22:52

Du gör alldeles rätt som skyddar valparna från alla tänkbara faror! Är också en hönsmamma, och menar att människan har fått sin tankeförmåga för att HJÄLPA djuren med det de inte kan själva.
Njut så länge och mycket det går, snart finns bara minnen och jättefina bilder kvar.

http://margus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards