~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2007

(O)vanligt / vanligt

Av ~ Ruth ~ - 1 augusti 2007 09:03

(O)vanligt folk och vanligt folk, ofta hör man uttrycket. Vad i hela friden är  ovanligt folk ?? Det är sådana uttryck jag ofta har funderat på. För mig är alla människor vanligt folk, ingen betyder mer än någon annan oansett ställning i samhället, behandlar alla lika. Kungen eller arbetaren båda är lika mycket värda och är vanligt folk. Vi föds lika och dör på samma sätt och inget får man med sig när dagen är inne. Ser aldrig upp till välbärgade i samhället, och behandlar alla lika. Många vet inte hur dom skall bete sig eller tala för att det skall bli så rätt som möjligt, blir konstlade, stammar och tittar ner på marken. Ser det som ett mindrevärdighetskomplex och dårligt självförtroende. Var dig själv i umgänget med alla, både * ovanliga & vanliga folk ( vad det nu är för skillnad ??)*...

 
 
UnderCover

UnderCover

1 augusti 2007 09:15

Ja, säg det! En ovanlig sak kan jag gå med på men vad är det som gör en människa ovanlig? Vem har rätt att sätta en så'n etikett på nå'n annan?
Ovänliga människor har jag däremot stött på en å annan :o)
Ha en bra dag!

http://undercover.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

1 augusti 2007 10:19

Jeg er litt uvanlig..iallefall veldig spesiell sier mine barn og min sambo*ler*
Tar det som et komplimang jeg da-hehe
Enig med deg forøvrig,vi er like alle mann når det kommer til krita.Ingen har rett til dømme andre,den lille forskjellen skal vi være glad for.Ellers ble det jammen kjedelig om alle var helt like.

http://jenn.bloggagratis.se

 
Skogsfrun

Skogsfrun

1 augusti 2007 11:26

Vanlig människa..hörs lite trist och torrt tycker skogsfrun som gillar ovanligt folk med egen profil som sticker ut på ena eller andra sättet..hakor eller så;) Groda eller prins spelar ingen boll;) Förresten, finns det Vanligt* folk- är vi inte alla fullständigt unika?

http://barasaras

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

1 augusti 2007 12:11

Jätte-bra skrivet ! Javisst, alla är vi vanligt folk......
Jag behandlar också alla lika, och är mig själv mot alla.
Och ingen ska få mig att känna mig mindre värd bara för att jag inte är välbärgad och inte har s.k status m.m
Och vi kan inte ta med oss något när den dagen kommer och vi ska lämna denna världen.



http://www.ingermaryissa.se

 
Marianne

Marianne

1 augusti 2007 17:18

Vanlig eller ovanlig? Tja vad är man egentligen? Måste erkänna att jag känner mig unik, det finns ju bara en av mig och då borde jag vara ovanlig. Men detsamma är det ju för alla andra människor eller levande ting och då borde ju det vara vanligt. Möjligen inte fåret Dolly som blev klonad. Kan man inte jämföra vanlig och ovanlig med konst och vad som inte är konst? För mig är allt konst som jag själv inte kan och det jag själv klarar av är ju ingen konst .

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards