~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 16 juli 2007

Av ~ Ruth ~ - 16 juli 2007 21:33

I dag har inte min kaja varit synlig, den som alltid bor på altanen eller på dito tak.Det är väldigt mysko, har det inträffat ett mord i fågelvärden, kanske en katt ? I så fall så löses nog inte detta fall av brott. Inget fnysande och tiggande efter mat, lustigt jag saknar den trotts att den började bli för närgången och klurig, till och med kommer in för att jag är där. Jaaa, nu är det sena kvällen, det är nog kört. Får se i morgon om den dyker upp på min altan sargad och behöver plåstras om och få en extra godbit och lite tröst. Den hade nog ingen respekt för kattor, lika litet som för mina hundar, så den levde nog farligt i denna grymma värld, fyllt av faror.. 


**Snyft **

Av ~ Ruth ~ - 16 juli 2007 16:40

Många människor klagar över att de inte har råd med en det ena och en det andra som dom vill ha. En del köper ändå för stora summor på krita, ofta så kan dom inte klara upp det utan att låna av andra för att klara sin första skuld. Plötsligt har dom hamnat i en lånefälla som bara växer och växer.. Men min kloka mamma sa alltid :

* Det du inte har råd att köpa kontant har du inte heller råd att köpa

på avbetalning * så sant som det är sagt..

Dessa ord har följt mig genom alla år, och jag har sluppit kronofogden som i dag jagar hårt många skuldsatta med blåslampa. Man får inte vara statusjägare bara för att grannen eller ens kompis är det. Tänk att få sparat ihop till det man har önskat sig, vad det är kul när man har klarat det, den lyckan är stor och man sätter mycket större värde på det nyinköpta en om det skulle varit köpt på krita !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards