~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 13 juli 2007

Av ~ Ruth ~ - 13 juli 2007 09:39

Ibland undrar jag  hur den mänskliga hjärnan egentligen fungerar. Min hjärna kommer ihåg totalt oväsentliga saker som kan ligga flera år tillbaka i tiden, men klarar inte av att lagra pinfärsk och viktig information. Skriver jag inte ner saker och ting på papper så är det som bortblåst i morgon. Sen så skall man ju komma i håg att titta på lappen, och vart la jag den ? Personers namn och telefonnummer, är ju inmatat i telefonen. Träffar jag någon ny person som presenterar sig, näää, inte kommer jag i håg det efter en liten stund. Men min hjärna kommer i håg årtalet vi fick högertrafik eller hur min sommarklänning såg ut 1967. Är hjärnan redan fullproppat när man når 60 gränsen, eller orkar man inte ta till sig ny information. Ja,  ja, ett och annat trillar väl på rätt plats där uppe, men skulle önska att det fastnade mera ! Ju äldre vi blir, desto mera tvivlar jag på påståendet " ålder ger visdom"..

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards