~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 10 juli 2007

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2007 22:43

Den här gulliga varelse strök sig längs häcken på baksidan av huset här ena kvällen, hela tiden åt han något från marken. Eftersom gräset inte är nyklippt (tacka regnet för det) så kunde jag inte se, skulle haft en kikare. Det är längs häcken som dom äckliga sniglarna kryper fram. Yes, den käkar sniglar, eller vad är det ? Norpade med mig kameran och smög mig sakta fram för att kunna se. Gudarsskymning vad han knastrade och åt, det var sniglar med hus som det är mängder av där (dom plockas ej av mig ) lät som han tuggade på knäckebröd. Hoppas ju att han tog en och annan äckelpäckel också, för när jag gick min plockrunda för kvällen så var det inte så många som spolades ner i toan efteråt. Undrar förståss äter den all sorts sniglar ?

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2007 19:49

Att bekymra sig för framtiden är som att gunga i en gungstol. Det ger en något att göra, men det leder inget vart.

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2007 12:34

Väldigt ofta så hör man "jag har inte tid", även jag säger ofta dom orden, vart är vi på väg ? Man rusar omkring för att hinna allt + lite till. Ofta så tänker jag "STANNA UPP !",, strax där efter så har man glömt orden och det bara rullar och rullar på, och man är tillbaka på ruta ett. Min mamma sa alltid "det är inte en fråga om att ha tid, den tar man sig, det man inte hinner i dag tar man en annan dag". Man mår så mycket bättre och blir lugn och harmonisk inombords. Läs en bok, ta en promenad, pyssla med sådant som du gillar ex. läs och kommentera i Bloggar *fniss*..  Lev inte som att varje dag är den sista !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards