~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 29 juni 2007

Av ~ Ruth ~ - 29 juni 2007 10:59

Jag funderar och funderar på dessa jordekrypen, typ maskar och sådana  som jag inte kan se utan glasögon på mig. Dom är lömska utan att ta hänsyn till oss större härskare på denna planet.  Har så svår att se när det kommer upp grönt mellan stenplattorna ute, måste bara (måste) pilla och dra upp det som inte hör hemma där, (bara på gräsmattan tack, om jag får be och önska.) Det resulterar i att jag kan stå i upp till 10 - 20 min, och försöka få upp det med ett eller annat klur med mina fingertoppar. Hör  och häpna, DÅ är maskar och andra små osynliga KRYP framme och biter av mina naglar, nu mera är dom jämnade med fingertopparna, vilket gör att det har blivit svårt att få upp grönskan som kommer efter varje regndroppe som faller ner från dom gråa bommulstussarna på himlen. Det är väl så dom dumma varelserna vill att det skall vara. I dag tog jag med mig en virkkrok och en pincett för att rädda det lilla som fins kvar på några av mina fingrar. Hörde liksom hur dom småkrypen under plattorna skrattade och höll emot allt vad dom orkade så rötterna blev kvar för att prestera mera grönska till min stora förtret. Har även blaskat på trädgårdsättika, men det håller inte många dagar fören det på nytt spirar och gror. Har du också dessa erfarenheter av maskarnas nagelätning. Jag bara undrar ??

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards