~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 26 juni 2007

Av ~ Ruth ~ - 26 juni 2007 23:16

Enyas mage är inte inte så stor när hon står upp, men när hon ligger så syns det väl. Det är ju några dagar kvar så mycket kan ske. Hon är pigg, och hon är helt mathysterisk (men det har hon alltid varit). Så någon skillnad på hennes sätt att vara trotts dräktighet är det inte. Nu är det bara att vänta !

Av ~ Ruth ~ - 26 juni 2007 20:47

Det är många som inte har varit med från början när berättelsen startade och tror att det är jag som har pysslat med dessa harungar i veckor fram till friheten & naturen. Så är inte fallet. Den som har skött om dessa små är *xxx* hon vill inte att hennes namn skrivs ut, eftersom man inte får ta hand om vilda djur och fåglar mer en i 48 timmar. Manus för inläggen har jag fått tillskickat mig, även bilderna. Tyckte det var roligt att berätta för er där ute om dessa harars andra chans att få leva. Banjo skulle blivit  pinad till döds av en katt, Benita av tyraniska skator. Naturens varelser är grymma för alla små djurbarn stora som små arter. Man kan ju inte rädda alla, men hamnar man mitt uppe i det hela så kan man inte blunda och gå vidare som om inget skulle skett. *xxx* har gjort ett fantastiskt jobb och lagt ner stora summor ur egen ficka till modersmlölks ersättning för kattungar,

åkt många mil när Banjo skadade benet för att få en bedömning av det hela. Veterinärer tar inte in harar för röntgen ej heller befattar sig med dom på något set. Tycker det är stor skam, djur som djur även om dom inte är husdjur.

SKICKAR EN STOR RÖD ROS TILL *XXX* du är en san djurvän !

Av ~ Ruth ~ - 26 juni 2007 12:18

14/6  Banjo 8 veckor hos oss nu över 1 kilo (kan inte väga han längre)

16/6  Bonita 4 veckor hos oss nu 650 g

 

Banjos ben har blivit bra, ok inte helt men jag bedömer att han kan klara sig, lite snett för han andra bakbenet men det verkar ok. Jag har varit ute och studerat honom i sele hur han springer.

 

Grannarna undrar vad det är jag sysslar med på kvällarna, springer omkring i skogen, plockar ”ogräs” ur dikena. Ja det är inte utan att man har blivit dumförklarad i detta område *skrattar* .

  

EFTER midsommar är det dags att låta dom hitta ett nytt liv utanför fångenskap. Då är det dags att plocka bort kompostgallren på båda sidor om hundhuset och låta som springa eller hoppa i väg som vi säger i harvärlden. Men jag kommer att låta gallret och miljön finnas kvar, det är dock deras ”hem”. Vill att dom skall veta att jag har välling varje kväll kl.23,15 om dom vill komma hem och ta sig en slurk.

 

Jag är så oerhört glad för varje dag jag får dela med dessa två individer, har funderat starkt på att ansöka om att bli ”harvårdare”.  Jag har lärt mig så mycket, det har varit många turer ……… men jag ångrar inte en dag att jag har lagt ner all min tid på dom………..

 

Det kommer inte vara ett torrt öga i denna familj denna dag när vi ger tillbaka det liv dom är födda till – FRIHET, men vi kan bara hoppas att dom besöker oss, även om jag vet att mina blommor ligger risigt till *Ler*.

 

I dag den 25 juni.

Denna em. fick mina skyddslingar tillbaka sin frihet som dom föddes till, det var vemodigt,  men vi har alla varit införstådda att så skulle bli. Säkert så kommer dom att återvända på små besök framöver, och välkomna, ja det är dom alltid.

Vi är en erfarenhet rikare.

 

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards