~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 19 juni 2007

Av ~ Ruth ~ - 19 juni 2007 18:58

Har haft det här receptet i en byrålåda några år, men har inte testat det, men nu skall det bli av (tror faktiskt på det.) Så här står det på min lilla lapp som jag har grävt fram.


** Visst går det att bli av med Rådjuren i trädgården**

Gör så här :

Blanda ett ½ kg. blodmjöl och 1 dl. ammoniak i 5 liter vatten.Doppa bitar av Oasis (köpes i blomsteraffärer) i blandningen och sätt på pinnar. Osisen behöver doppas 1 gång i månaden.


Senare i veckan skall jag handla det som behövs och hoppas det hjälper.

Testar du också så berätta hur det gick.

Av ~ Ruth ~ - 19 juni 2007 12:54

  Måste bara få visa upp min gamla fina våg som är drygt 100 år gammal, den är stor, ståtlig och svår att hitta ett bra ställe till. Tyvärr så saknas alla lod till den. Den är vacker att sätta 2 blommor på, skulle vilja ha den på altanen, men är rädd den försvinner. Hade även en 10 L järngryta som var vackert dekorerat på utsidan, den fick ett nytt hem när den stod ute med blommor i. Hoppas den nya ägaren kan läsa det här och veta att jag saknar den enormt mycket, min gamla klenod är oersättlig för mig, och ett kärt minne från då tidens bonnakök. Bor lite fel för att pryda min trädgård med sådant, trottoaren ligger bara några meter från huset. Alla som passerar är tråkigt nog inte ärligt sinnade. I natt har jag haft besök av Rådjur i mina planteringar, alla penséerna  stod där utan blommor och såg så ledsna ut, flera var uppryckta och låg bredvid rabatten. Skulle ha en el-tråd på marken nattetid när det inte är ett staket över allt. Lite spill får man räkna med så här års i rabatterna, men det är lika tråkigt varje gång det sker. Nu skall jag ut och måla min stora järngryta som skall bli min fontännr:2  i solsteken med + 26* i skuggan.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards