~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 18 juni 2007

Av ~ Ruth ~ - 18 juni 2007 22:31

Vi lämnade Banjo och Bonita i vår dotters händer och åkte iväg på en välförtjänt semester. När vi kom hem vägde Banjo mer än ett kilo, jösses vad denna hare hade blivit stor, Bonita hade haft lite problem att få i sig vällingen som hon skulle (det krävs en viss teknik som min dotter inte hade riktigt lärt sig). Allt efter dagarna gick växte Benita, frodades och började bli riktigt stor. Eftersom Bonita kom in i huset var dom ju två att dela buren och den var i minsta  laget nu för Banjo, när vi var borta hade han fastnat i gallret med ena bakbenet, vilket resulterade i att han fick en otäck sträckning eller en värre fått benet ur led, detta var inget  som jag kunde bedöma själv. Telefonen gick varm igen, vem kunde tänkas att ta en röntgenplåt på han -- ingen -- jag fick tag i en i Kungälv som tog hand om fåglar, och en eftermiddag efter jobbet bar det iväg. Man bedömde att han skulle vila ett par veckor, men dom ville att jag skulle ta hem honom för rehabilitering. Efter min beskrivning av hur jag hade ordnat det för honom tyckte som att dom inte kunde erbjuda samma ”hem”. (jag vågade inte tala om att jag hade en till hemma och ville absolut inte att han skulle bli kvar. Jag ville ju släppa honom hemma, tillsammans med Bonita.) Hem och ”byggde om buren” så att ytan blev mer plan, innan var den mer i kuperad skogsmiljö. I 3,5 timme var min son ute i skogen och grävde upp en massa tuvor av blåbärsris, gräs för att det skulle bli lite skog i de nya  inhägnanden. Vi utökade ytan till en plan yta, samt att vi satte kompostgaller på sidan om hundhuset, som nu fick verka som ett vind / regn skydd. En hel påse med hö la vi in i hundkojan, satte en massa tallgrenar för öppningen så att det skulle bli ombonad och fint. Nu var det en yta av totalt ca 30 kvadrat. Nu var det dags för mina telningar att tillbringa både natt och dag i den naturmiljö som var möjlig.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards