~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 16 juni 2007

Av ~ Ruth ~ - 16 juni 2007 19:21

  Det går inte många dagar innan det drabbar mig något tokigt. Tror att det är en elaking som förföljer mig, hittar på hyss och skrattar ljudlöst åt min förtvivlan och frustration, jag är nog tacksam att busa med, lite då och då, känner på mig att han/hon/det/ njuter. Får nog ta hit ett medium för att driva bort  han/hon/det/. Kanske hänga vitlök vid ytterdörren och i fönstren. Det som drabbade mig i dag är så dråpligt så det vill jag behålla för mig själv kan ju inte skämma ut mig inför hela Svenska folket *Ler*.Skall låta eran fantasi flöda angående mitt öde. Kanske skriver jag om det längre fram. Kanske har du drabbats av han/hon/det/ någon gång, skriv och berätta. Eller skriv hur jag skall få harmoni och ballans i mitt hem så jag blir fri från han/hon/det/......HJÄLP !......För ett tag sedan så var.............. nej inte den, det räcker nu, det har varit så mycket, det räcker med nutiden. Det gamla är historia, det kommer snart mera att skriva och berätta om !

Av ~ Ruth ~ - 16 juni 2007 15:30

Såg hotfullt ut på himmeln, men jag fick måla klart räcket, skönt.

Det har börjat blåsa väl mycket så det är nog regnet som är i antåga.

Hela jag luktar lacknafta, så det får bli en dusch innan maten...

Kram på er där ute !

Av ~ Ruth ~ - 16 juni 2007 11:18

Svalt och skönt i dag, hoppas det inte kommer regn, skall skrapa och måla järnräcket på båda sidor av trappan ute. Har även en stor gammal kokgryta, även den i järn med ett tillhörande nyare skapat stativ under, den väger nog drygt 100 kg. skall också skrapas och målas. Den skall upp på altanen, det skall bli en fontän där också. Har fått pippi på att det skall skvala och porla omkring mig, "utan vatten inget liv". Tror grytan blir fin som fontän och den är vidare upptill en fontänen jag redan har, så det blir nog finemang skall du få se, bild kommer så småningom. Nu rusar jag ut med stålborsten, hinner kanske påbörja det hela innan ev. regn.

So long !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards