~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 15 juni 2007

Av ~ Ruth ~ - 15 juni 2007 20:21

En liten sagoberättelse på kvällskvisten, nu är även Bonita med.

Hade varit och handlat i centrum, åker i rondellen och ser i ögonvrån två skator som flyger väldigt lågt, och något som hoppar på bakbenet och slår med framtassarna. Nej, tänkte jag….jag ser ingenting, inte en till. Jo då. I rondellen, stannar, drar handbromsen, på med varningsblinkersen, stanna bilarna som kom från andra hållet, schasa iväg skatorna och rädda denna lilla  varelse från dessa tyranniska skator. In under tröjan, ett stadigt grepp om den lilla chockade kroppen och körde hem, med en hand på ratten (2 olaglig handlingar till :-)

Återigen blev man sittandes i soffan med ett nytt litet knyte som behövde lugna ner sig och känna trygghet i min famn. I flera timmar satt jag bara och lugnade ner henne (ja, det fick bli en tjej, trubbig i nosen och en liten tuffing, ja en riktig bitsk en, en tjej).  

Jag hade en massa att stå i eftersom jag skulle åka utomlands, jag hade inte packat, ingenting förberett för resan…en harunge till hur skulle detta gå. Kan man ha sådan tur att man lyckas att rädda två stycken på lite mer än en månad. Min dotter var beredd att ta hand om nykomlingen. Vi hade ju lärt oss så mycket om Banjo och hans beteende och vanor, så detta blev bara repris på det vi redan gått igenom. Mat och boende fanns så nu var det bara att presentera Banjo och Bonita för varandra, det blev ett kärt möte. Banjo sprätte och sprang omkring henne, tvättade henne och tog sig an henne på ett underbart sätt.

Bonita kände trygghet i Banjo och hon somnade gott bredvid honom i buren inne köket till tonerna av lugna favoriter på radion.

Fortsättning följer tills dom kommer i frihet..

 
Av ~ Ruth ~ - 15 juni 2007 10:14

  En vacker dag och lagomt varmt (en så länge). Har en blomkruka som går i sömnen nattetid, i morse var den inte på sin rättmätiga plats på muren, trodde någon hade tagit den med sig, har 2 lika dana med Camelia, tobaksplanta och pelargonium  i. En vänlig bilist på gatan knackade på och frågade om det var våran kruka som stod som prydnad mitt i gatan och delade filerna, tyckte vi inte skulle ha blommor på gatan för det kunde skapa kaos i trafiken. Eftersom vi har stora barrväxter ut mot gatan så kunde vi inte se krukan. Det är inte bara rådjur och harar som ställer till det nattetid i våran trädgård, utan 2 fota djuriska sabotörer. Vad skall ske här näst. Varför inte låta andras saker vara i fred, blir så ledsen. Skönt, nu är ordningen återställt och lugnet har infunnit sig, men oron för kommande nätter är kvar, vi bor ju enda ut mot gatan, så vad som helst kan ske.

Vill även visa upp min lilla minirosrabbat den är så söt !

~ Hoppas ni får en fin dag där ute i solen~

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards