~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 14 juni 2007

Av ~ Ruth ~ - 14 juni 2007 21:09

Det är flera som har hört av sig och frågat om dom får sätta Varningsskylten

"Lämna inte hunden i bilen", på sin sida, det är bara att spara ner den. Bra  att den sprids på många sidor för att varna.

Av ~ Ruth ~ - 14 juni 2007 20:59

Den tuffa värmen byttes ut mot kyla, och stormliknande byar. På sina håll i Dalarna och uppåt har det kommit massor av snö, nu fattas det bara en jordbävning, så har vi haft det mesta i väder över en natt. Mina vackra Pioner har farit illa i dag,

 


flera tunga blommande grenar har knäckts, det är så trist. Vad skall komma här näst ? Inget är bra nu för tiden, känner mig deppig, men det brukar gå över bara jag får sova på saken. Har fyndat 10 uteplantor i dag :-) var ner till växthusen här nere och dessa plantor såg så ledsna ut så dom skulle slängas, jag fick dom helt gratis (tack Annica). Så länge det finns liv finns det hopp sa alltid min mamma. När jag kom hem satte jag dom i vatten i ett par timmar och då piggnade dom till, rensade bort torkade blomknoppar och blad, så nu har jag utökar mitt stenparti bakom fontänen, visar upp dom om några dagar när dom börjar blomma igen.

Så lite glad blev jag i dag !

Av ~ Ruth ~ - 14 juni 2007 12:04

Vi fick lite regn i går eftermiddag, jisses så mycket knott det plötsligt

blev på kvällen, (brukar sällan vara mygg och knott här). Var ute 5 min. 
oj, oj, vad jag hade många bett, trotts kofta och byxor med långa ben..

I ansiktet räknade jag till 11 bett, även på högerbenet (måste ha suttit

i gräset och kommit upp den vägen). Har väldiga besvär av insektbett,

trodde jag skulle bli tokig, som tur var så fanns det kvar 1%  Hydrokortison

sedan förra sommaren i Värmland (receptfritt Apoteket) Oj, vad det

är oumbärligt på sommaren. Smörjer på direkt lite så fort det börjar klia,

väntar 5 min. lite mera salva, kanske får ha på 3 gånger, men inom en

½ timma är det över (bara lite på varje.)

Svalt i dag, men ack så blåsigt ½ storm !

Over and out !


Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards