~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 11 juni 2007

Av ~ Ruth ~ - 11 juni 2007 23:37

Efter många samtal med olika instanser fick jag äntligen tag i en underbar dam som tog hand om harar i Sthlm, fick en massa råd och tips. Jag vet att jag gör en insats för denna lilla hare som kan stå mig dyrt eftersom enligt lag får man bara omhänderta vilda djur i 48 timmar sedan måste man se till att lämna över till viltvårdare som finns lite var stans runt om i landet. Jag har varit i kontakt med kommunen, har pratat med ja, jag har tappat räkningen på hur många personer som jag varit i kontakt med och det är ingen som vill ”kännas” vid harar. Så vad hade jag för val?  Min harguru i Sthlm ansåg efter min beskrivning av hans hälsa att han nog nu var mogen att släppas ut för att utforska världen på egen hand. (14/5) Men eftersom jag och min man den 18/5 skulle åka på semester och vara borta en vecka tänkte jag att det nog var bäst att vänta tills vi kom hem. Barnen skulle vara ensamma hemma och det är lättare att ta hand om ett djur i fångenskap än ett djur som troligtvis skulle komma ”hem” och hälsa på någon gång per kväll. Så vi beslutade att när vi kom hem då skulle Banjo frisläppas.


Då hände det som jag inte trodde var möjligt, en hare till att undsätta!

Av ~ Ruth ~ - 11 juni 2007 10:27

Fick det här mailet i går från en god vän, tänk så det kan bli tokigt "Ler".
Även disken sköter djur !


Hej Ruth             
Nu tror jag att hjärnan har smält på mig i värmen   Jag pratade med dig om middagen jag skulle göra (lat som man är ibland) skulle jag göra pulvermos sagt och gjort. Kokade vatten, i med smör och en rejäl skvätt vispgrädde, gott skulle det ju bli. Sedan i med pulvret och vispade och vispade men det hände inget, ock doften stämde inte häller, i med mera pulver, lika flytande som innan tills jag läste på påsen att det var mjölkersättning för valpar jag stod och vispade i. Men katterna blev glada det var ju mycket smör och grädde i det hela  Men det är ju märkligt att vilka fel man än gör så gläder det alltid någon annan. Men vi har avnjutit en god middag nu med rätt ingredienser. http://prilyckans.3w.se/  
Kram Gerty
~~~~~~~~~~~~
Jaaaa, du Gerty, i dessa dagar är det många som håller på att förlora hjärnceller, kan inte tänka, det blir fel och det mesta går på tok. Skrattade hjärtligt över ditt misstag, påsarna ser ju lika dana ut :-) Det sker så mycket tokerier med alla dina djur, så du skulle ha en egen blogg så du kunde skriva om livet i skogen och djuren. Du har gett mig många goda skratt genom åren, en härlig vän. Tack för att du finns ! Hälsa gärna på Prilyckans djur.  

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards