~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 7 juni 2007

Av ~ Ruth ~ - 7 juni 2007 16:28

Har funderat så mycket ang. uppfödare och hundägare. En del av detta släktet är så inskränkta och tråkiga, har bara sin egna ras för ögonen, och det är bara dess hundar som är intressanta att diskutera, andras hundar vad då ? Andra hundraser näää usch !  Älskar man djur så gillar man alla våra 4:fota vänner utan att sätta in dom i ett fack. Klart jag har också mina favoriter av raser, men alla är fasonerande och speciella, vilket tilltalar mig. Tänk alla elaka hundfolk (dom finns i överflöd), skriver elaka saker i gästböcker, talar om hurdenne person skall avla  och  icke  avla. Talar skit bakom ryggen och tracakserar. Har en god vän som har råkat ut för detta ett flertal gånger, är man inte så stark inombords så knäcks man och mår himla dårligt. Hon avlar på friska sunda hundar och har satsat mycket pengar för att importera nytt för rasen. Snälla tänk på att uppfödaren ansvarar själv för sin avel, (det gör du också som uppfödare), ge inte pekpinnar och elaka kommentarer till andra. Vi i hundbranchen skall få fram sunda och friska hundar. Vi tror att varje kull blir årets kull, missar vi att föda upp en stjärna så  blir det världens bästa familjehund som inte behöver att tvingas  springa i ur och skur runt omkring i Sverige och utomlands för att visa upp sig i ringarna. Tror inte att hundarna alltid gillar det dom utsätts för, men som vi tycker är så himla roligt. Ge varandra beröm, eller tig, och du, be om ursäkt om du har sårat eller orsakat andra lidande genom att lägga din näsa i blöt ang. sådant du inte har med att göra. Tänk efter före !

Av ~ Ruth ~ - 7 juni 2007 12:50

Så tråkigt att komma ut i dag, min vackra Akleja har haft besök i natt, trodde inte rådjuren rörde dessa, men vad annars har skett ? Kan det vara harpaltar tro, har du erfarenhet ? Enya (hunden) är ett matvrak även min röda tik Goldie, finns ingen hejd på hoppande och studsande när matskålarna plockas fram, i går hände det något och hon skrek som attan, (inte bra i dag heller,) det har inte med hennes ben att göra, har gjort böj och sträck från tå och hela vägen upp på varje ben (ingen reaktion) inte haltar hon heller, men tar vi under bröstkorgen för att lyfta henne så skriker hon. Blir så orolig, hoppas det inte har något med valparna att göra, men med min vanliga otur så vetekatten. Hör till saken att hon kan vara väldig pipig för det minsta, så jag vet inte riktigt. Nya rapporter kommer...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards