~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 4 juni 2007

Av ~ Ruth ~ - 4 juni 2007 21:43

Blev så snopen i dag när jag gick förbi min gulliga fontän, det blänkte på botten, någon har slängt i 2 enkronor under natten, kanske är det en önskebrunn ? dom skall få ligga där så kanske det kommer mera. Skall kanske lägga dit några plastpåsar i fall att om någon vill önska sig något riktigt stort så dom har att lägga papperssedlar i, kanske en hundring eller en tusing eller så, när dom slår en knute på påsen så håller det sig ju torrt, eller vad tror du. Kanske var min fontän en källa till en extra inkomst för mig, jag bara undrar ??  Skall kanske sätta en skylt * ÖNSKEBRUNN * på en skylt som vänder mot gatan... ~En förhoppningsfull Ruth ~

Av ~ Ruth ~ - 4 juni 2007 10:02

Söndagen ägnade sig jag och min dotter med att åka runt och införskaffa det som kunde tänkas behövas. Vi ringde till Blå Stjärna men dom ville absolut inte befatta sig med några goda råd utan uppmanade oss att lämna Banjo ute i skogen så naturen fick ha sin stilla gång. Med dom ”goda råden” så var det förnuftet som fick råda. Till jourapoteket i Femmanhuset i Gbg för införskaffning av modersmjölksersättning och en liten nappflaska. Till en kompis som hade en kaninbur liggandes som skulle bli Banjos nya hem och ett rehabiliteringsställe tills han var mogen för att släppas ut i skogen där han hör hemma. Hur vet du att det är en hane kanske du undrar ? ……ja, jag hade en teori om att man liksom hundar var tvungen att hjälpa till med att dom skulle kunna klara att utöva sina behov, det jag trodde kunde vara kännetecknet för en hane visade sig sedermera vara där dessa harpluppar kommer ifrån *Ler* Ja, det är inte lätt………så det blev Banjo då vi trodde att det var en kille.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards